12.08.2010

Skrivnost v njegovih očeh

Objavljeno v Kritike O-Š avtor Jan G.

Zgodba letošnjega dobitnika zlatega kipca za najboljši tujejezični celovečerec, argentinskega filma Skrivnost v njegovih očeh, je detektivska štorija, ki se izmenično odvija sredi sedemdesetih in koncem devetdesetih let. Benjamín Espósito (Ricardo Darín) je dolga leta služboval kot uradnik na sodišču v Buenos Airesu, ob nastopu penzije pa se nameni spisati roman o zagamanem primeru posilstva in umora mlade ženske (Carla Quevedo), ki mu še četrt stoletja kasneje ne da miru. Med njegovim spominjanjem, zbiranjem gradiva in poskusi pisateljevanja spočetka spoznavamo glavne akterje zgodbe, od Espósitovega zapitega kolega (Guillermo Francella) in spogledljive šefice (Soledad Villamil) do srčnega ljubimca ubitega dekleta (Pablo Rago) in njenega oboževalca ter domnevnega morilca (Javier Godino).

Nadaljevanje prinaša razvozlavanje umetelnega vozla raznolikih emocionalnih vezi med liki, ki sta ga enkratno osnovala filmar Juan José Campanella in avtor filmske predloge Eduardo Sacheri. Odvijanje napete vsebinske niti, ki se osredotoča na protagonistovo perspektivo srhljivega incidenta in dogodkov, povezanih z njim, tako z enega konca prinaša zapleten labirint, nasičen z intrigami in suspenzom, z drugega pa priročno tnalo, na katerem se izmenjujejo prenekateri motivi ljubezni in pravice, ki z zajetno mero simbolizma v ospredje potiskajo ostre moralne polemike, trpke eksistencialne dileme in mučna vprašanja družbenega statusa. Kompleksna slika, ki pri tem nastaja, je podkrepljena z obrtno bravuro, katere brezhibnost v največji meri potrjujeta drzna in suverena, a v nobenem segmentu prekipela režija ter odlično usklajevanje homogenega igralskega ansambla, pika na i pa so odlična kostumografija, scenografija in maska, ki nedvoumno poudarjajo časovno ločnico in mestoma čedno orišejo duh dob, v kateri je pripoved umeščena. Ni kaj, kategorija za najboljši tujejezični film je bila na letošnjih oskarjih zares natrpana s samimi presežnimi cineastičnimi izdelki, a raje, kot da bi pogreval staro vprašanje, ali bi si nagrado bolj od Campanellinega izdelka zaslužil Hanekejev Beli trak, Audiardov Prerok ali kateri izmed ostalih dveh nominirancev, naj raje dregnem v paralelo med neameriškimi kandidati in sekcijo za najboljši film ter brez kakršnekoli mržnje do hollywoodskih projektov ali sistematične glorifikacije vseh ostalih navržem pavšalno oceno o njihovi popolni kvalitativni primerljivosti.

8/10

IMDb

 
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback. RSS 2.0

5 komentarjev

  1. mrXfilm » Oskarji 2010 pravi:

    Tujejezični film, oskar

    12.08.2010 ob 20:59

  2. MRT pravi:

    Meni pa ta film sploh ne sede.

    17.08.2010 ob 14:08

  3. mrXfilm » 21. Liffe pravi:

    Programska kategorija: Predpremiere

    21.11.2010 ob 22:43

  4. Bo pravi:

    Krasen. Čisto tehnično, rad imam takšne elemetne, ena huda kader sekvenca pri stadionu in lovu na osumljenca.

    22.11.2010 ob 10:04

  5. Jan G. Jan G. pravi:

    Se strinjam, tista sekvenca je naravnost imenitna. Delček vizualne manipulacije je tule, nekaj podatkov pa se najde tudi na Wikipediji.

    22.11.2010 ob 18:06

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !